dagensskiva.com

48 timmar

Etikett

Uppsala

2010-06-10

Watain: Lawless Darkness
Lawless Darkness (album, cd) Watain
Tomas Lundström
Recension
2010-06-10
17

Det är svårt att värja sig mot Erik Danielsson och därmed också bandet Watain. För även om jag kan hysa viss skepsis mot hans agenda och tal om kosmiska urkrafter och rent kaos lyssnar jag. Anledningen stavas hängivenhet och Danielsson och kompani har en hel del av den varan. Watain har funnits dryga tiotalet år […][...]

2009-04-26

Postboxen 2009-04-26
Postboxen
2009-04-26 22:19
0

Villebråd Ultrarapid Record Heaven/Border Pop från Uppsala med en elektronisk ådra, trots att pressreleasen skvallrar om ”progressive dark rock”. Myspace The Sweptaways The Sweptaways Show Hybris/Border Körcovers med en rad namnkunniga svenska gäster. Myspace David Åhlén We Sprout in Thy Soil Compunctio/Naxos Lite som om José González skulle uppträda under en högmässa. Avskalat med andra […][...]

2008-08-01

Lissi Dancefloor Disaster: Counterpoint
Counterpoint (ep, cd) Lissi Dancefloor Disaster
Martina Nordman
Recension
2008-08-01
3

Det generella intrycket av D.I.Y.-begreppet var under ganska lång tid (ja, det var nog ganska länge sedan vid det här laget) skakiga, burkiga hemproduktioner. Numera skulle jag nästan bli förvånad om jag skulle lyckas skilja ut en sovrumsproduktion med enbart ljudkvalitén som basis. Om man inte, som i Lissi Dancefloor Disasters fall, faktiskt väljer det, […][...]

2007-09-24

Postboxen 2007-09-24
Postboxen
2007-09-24 23:54
0

The Blackout We Are The Dynamite! Fierce Panda/Border Från Wales. Punkrock och lite emo i stil med The Used och sånt. Foo Fighters Echoes, Silence, Patience & Grace RCA/Sony BMG Proffsigt, men tyvärr lite trist. Officiell sajt Eddie Vedder Into The Wild J Records/Sony BMG Första soloalbumet med Eddie Vedder och då i form av […][...]

2007-08-05

Differnet: Collapsing Universe
Collapsing Universe (cd) Differnet
David Drazdil
Recension
2007-08-05
4

Uppsalabandet Differnets musik har av somliga fått en, i mångt och mycket, oförtjänt stämpel som svår och lite märklig. För även om de skapat sig ett eget uttryck med rikliga inslag av knastrigt brusande elektronik, konstmusik, fältinspelningar allehanda ljud och, för all del, även oljud har det ständigt under allt utanpåverk funnits en kärna av […][...]