dagensskiva.com

48 timmar

Etikett

ATB

2011-10-17

2010:100:7 – 100 fantastiska låtar 2010, del 7
Ola Andersson
Artikel
2011-10-17 00:01
2

(Foto: Toni Kaarttinen (CC BY-NC 2.0) Ni som varit med förut vet vad det här är. För nytillkomna läsare är det här en lista över 100 fantastiska låtar från 2010. En lista i ingen särskild ordning, även om jag säkert sparar några av de bästa låtarna till sist. Och som vanligt kan det säkert ha […][...]

2009-06-21

Above & Beyond presents OceanLab: Sirens of the Sea Remixed
Sirens of the Sea Remixed (album, 2×cd) Above & Beyond presents OceanLab
Ola Andersson
Recension
2009-06-21
1

Om genren ”poptrance”, ordet poptrance eller bara tanken på något av dem ger dig panikångest har jag just gjort dig en tjänst. Du kan sluta läsa här och istället göra något mer produktivt. Nu blir det nämligen poptrance. Tre timmar poptrance tätt ihoptryckt på två silverfärgade skivor. Alternativt tre timmar poptrance som döljer sig mellan […][...]

2008-01-14

Mr Sam: Lyteo Interpretations
Lyteo Interpretations (dubbel-cd) Mr Sam
Ola Andersson
Recension
2008-01-14 00:00
0

Det har ju faktiskt gått ganska lång tid nu. En tid som dessutom inneburit att Kirsty Hawkshaw dykt upp som sångerska både på egen hand och som gäst hos andra. Men trots det har jag svårt att vänja mig vid synen av Kirsty med fullt hårsvall. När merparten av världen, och jag själv, först mötte […][...]

2007-09-06

Fantastiska låtar 2006:100:10
Ola Andersson
Text
2007-09-06 00:02
14

Efter lite inledande teknikstrul har vi nu kommit i mål – tio dagar efter det riktiga startskottet. 90 låtar som i och med denna del blir 100. 100 låtar som från början säkert var det dubbla till antalet. Någon annan gång kanske urvalet blivit annorlunda, men oavsett vilket är det 100 låtar som alla är […][...]

2005-08-28

ATB: Seven Years 1998-2005
Seven Years 1998-2005 (album, cd) ATB
Ola Andersson
Recension
2005-08-28 00:00
3

Jag erkänner att jag faktiskt bara tänkt lyssna igenom ”Seven Years 1998-2005″ lite snabbt. Konstatera att ”9 PM ('Till I Come)” är lika tråkig nu som när den kom. Skriva en sågning som rätt mycket skulle handla om tyskar, deras formgivningsestetik, deras förkärlek för världens sämsta musik och om deras ohälsosamma förhållande till David Hasselhoff. […][...]