dagensskiva.com

48 timmar

Etikett

Gossip

2011-03-26

Beth Ditto: EP
EP (ep, Spotify) Beth Ditto
David Drazdil
Recension
2011-03-26 00:00
1

Att Beth Ditto är en karismatisk och högenergisk personlighet både på och vid sidan av scenen är ett välkänt faktum. Så även att hon besitter en enorm röst som med sin rivighet och blueston är ett av moderbandet Gossips tydligaste kännetecken. Med det sagt utfärdas härmed en varning till de som hoppas på mer av […][...]

2010-12-27

Fantastiska låtar 2009:100:10
Ola Andersson
Artikel
2010-12-27 00:01
1

Lite försenat listar jag 100 låtar från 2009 som alla borde upptäcka. 100 låtar uppdelade i tio delar om tio låtar. 100 låtar, 10 delar, 10 veckor. Läs och lyssna. Och i de sista skälvande stunderna av 2010 går vi i mål med den sista delen i min 2009-lista. Nästan hälften av låtarna visade sig […][...]

2009-08-23

Gossip: Music for Men
Music for Men (album, mp3) Gossip
Tomas Lundström
Recension
2009-08-23
7

Gossips nya platta smög sig nästan på mig och landade i princip utan förvarning. Jag hade inte hört ett ord om någon ny skiva när jag snubblade över nya singeln Heavy Cross på Spotify och förstod att nu är det saker på gång. Och det är väl i ärlighetens namn på tiden. Finfina Standing in […][...]

2007-06-19

Postboxen 2007-06-19
Postboxen
2007-06-19 23:19
6

Hjärtats orkester Ensamma hjärtan Kapellet Records Poporkester från Göteborg med blås. Officiell sajt Kongh Counting Heartbeats Trust No One Recordings/Sound Pollution Tunga, matiga och långsamma riff som bildar ett kargt och mörkt sound (sludge/doom skriver de själva i pressreleasen). Bra skit. Officiell sajt Chuck Ragan Los Feliz Side One Dummys Records/Sound Pollution Raspig röst, akustisk […][...]

2006-07-12

Peaches: Impeach My Bush
Impeach My Bush (CD) Peaches
Carolina Setterwall
Recension
2006-07-12
9

Så är hon här igen. Merrill ”Peaches” Nisker, trashelektrodrottningen med sexuell frispråkighet och aggressiv provokation som tydligaste kännetecken, släpper sin tredje skiva efter debuten ”Teaches Of Peaches” (2000) och ”Fatherfucker” (2003), och precis som på föregångaren handlar det även denna gång om minimalistiska elektrobeats, åttiotaliga gitarriff à la AC/DC och texter om att, ja, knulla. […][...]