dagensskiva.com

48 timmar

Etikett

Beth-Ditto

2011-03-26

Beth Ditto: EP
EP (ep, Spotify) Beth Ditto
David Drazdil
Recension
2011-03-26 00:00
1

Att Beth Ditto är en karismatisk och högenergisk personlighet både på och vid sidan av scenen är ett välkänt faktum. Så även att hon besitter en enorm röst som med sin rivighet och blueston är ett av moderbandet Gossips tydligaste kännetecken. Med det sagt utfärdas härmed en varning till de som hoppas på mer av […][...]

2009-08-23

Gossip: Music for Men
Music for Men (album, mp3) Gossip
Tomas Lundström
Recension
2009-08-23
7

Gossips nya platta smög sig nästan på mig och landade i princip utan förvarning. Jag hade inte hört ett ord om någon ny skiva när jag snubblade över nya singeln Heavy Cross på Spotify och förstod att nu är det saker på gång. Och det är väl i ärlighetens namn på tiden. Finfina Standing in […][...]

2009-07-09

Beth Ditto sprudlar av energi
Tomas Lundström
Text
2009-07-09 14:46
1

Beth Ditto. Foto: Joakim Kvist, Rockfoto.nu Det var det inte många i mitt sällskap på Hultsfred som på kände till The Gossip på förhand. Efter spelningen var de dock desto mer övertygade. För hur skulle man kunna bli annat? Sångerskan Beth Ditto, som har en scenpersonlighet utöver det vanliga, sprudlade av energi och responsen från […][...]

2009-07-06

Postboxen 2009-07-06
Postboxen
2009-07-06 21:52
0

Sunn0))) Monoliths & Dimensions Southern Lord/Sound Pollution Jorå, dronemunkarna är tillbaka igen med låttitlar som Big Church [megszentségteleníthetetlenségeskedéseitekért]. JJ JJ N° 2 Sincerely Yours/Border Tänka sig, lite elektronisk pop. White Denim Fits Full Time Hobby/Border Originell, men smutsig rock. Myspace Lovvers OCD Go Go Go Girls Wichita/Bonnier Amigo Skrammel och skrän funkar alltid. Myspace Simian […][...]

2006-07-12

Peaches: Impeach My Bush
Impeach My Bush (CD) Peaches
Carolina Setterwall
Recension
2006-07-12
9

Så är hon här igen. Merrill ”Peaches” Nisker, trashelektrodrottningen med sexuell frispråkighet och aggressiv provokation som tydligaste kännetecken, släpper sin tredje skiva efter debuten ”Teaches Of Peaches” (2000) och ”Fatherfucker” (2003), och precis som på föregångaren handlar det även denna gång om minimalistiska elektrobeats, åttiotaliga gitarriff à la AC/DC och texter om att, ja, knulla. […][...]