Nyhet
Kent släpper EP
Externa länkar
- kent.nu
- Officiella sidan.
”The Hjärta & Smärta EP” är titeln på senaste nytt från Kent. Det rör sig om fem helt nya låtar, producerade av Nille Perned, Stefan Boman och bandet själva. Titlarna på EP:n är ”Vi mot världen”, ”Ansgar & Evelyne”, ”Flen/Paris”, ”Månadens erbjudande” och ”Dom som försvann”. ”The Hjärta & Smärta EP” släpps 2:a november, men ett första smakprov kommer att kunna höras under Nordic Music Awards den 29:e oktober.
Publicerad: 2005-10-10 12:46 / Uppdaterad: 2005-10-10 12:46

9 kommentarer
Haha, tillåt mig småle. "The Hjärta & Smärta EP" och "Flen/Paris" kan vara några av de sämsta svenska titlar jag någonsin hört. "Vi mot världen" och "Ansgar & Evelyne" går inte heller av för hackor.
#
vad sägs om: du och jag kamelen
#
Helvete också..
#
THE EXCITEMENT!!!
Tjocka, överåriga Cure-rockers med Herman Hedning-humor. Åh, lås in era döttrar!
#
Kent och humor går hand i hand. Ett par som sällan visat sig ute, men jag tycker det var ganska kul.
#
Ett skämt??!
#
Så det låg ingen sanning i ryktet på kent.nu att de skulle släppa en cover av Cajsa-Stinas "Socker, knäckebröd och choklad"? Fast den kanske kommer på albumet.
#
Jag tror att denna skiva är ett hån mot fansen, de som läser texterna och lyder kommandot att klä sig i vitt. Jocke berg är för "djup" för att vara folklig och stor, att slå ner på underhuggarna är ett tecken på detta. De försöker göra sig själva till ironiker och tittar på sig själva och undrar vad fan som hände på vägen. Ta av dig solglasögonen herr Berg, livet du beskriver är allt det du inte ville vara…
#
jag tror också på hånteorin, och jag njuter av tanken
#
Kommentera eller pinga (trackback).