dagensskiva.com

48 timmar

Nyhet

Kent släpper EP

”The Hjärta & Smärta EP” är titeln på senaste nytt från Kent. Det rör sig om fem helt nya låtar, producerade av Nille Perned, Stefan Boman och bandet själva. Titlarna på EP:n är ”Vi mot världen”, ”Ansgar & Evelyne”, ”Flen/Paris”, ”Månadens erbjudande” och ”Dom som försvann”. ”The Hjärta & Smärta EP” släpps 2:a november, men ett första smakprov kommer att kunna höras under Nordic Music Awards den 29:e oktober.

Ola Andersson

Publicerad: 2005-10-10 12:46 / Uppdaterad: 2005-10-10 12:46

Kategori: Nyhet

9 kommentarer

Haha, tillåt mig småle. "The Hjärta & Smärta EP" och "Flen/Paris" kan vara några av de sämsta svenska titlar jag någonsin hört. "Vi mot världen" och "Ansgar & Evelyne" går inte heller av för hackor.

Medlem 2005-10-10 12:53
 

vad sägs om: du och jag kamelen

Medlem 2005-10-10 13:15
 

Helvete också..

Medlem 2005-10-10 14:20
 

THE EXCITEMENT!!!

Tjocka, överåriga Cure-rockers med Herman Hedning-humor. Åh, lås in era döttrar!

Medlem 2005-10-10 14:23
 

Kent och humor går hand i hand. Ett par som sällan visat sig ute, men jag tycker det var ganska kul.

Medlem 2005-10-10 15:09
 

Ett skämt??!

Medlem 2005-10-10 16:47
 

Så det låg ingen sanning i ryktet på kent.nu att de skulle släppa en cover av Cajsa-Stinas "Socker, knäckebröd och choklad"? Fast den kanske kommer på albumet.

Medlem 2005-10-10 17:36
 

Jag tror att denna skiva är ett hån mot fansen, de som läser texterna och lyder kommandot att klä sig i vitt. Jocke berg är för "djup" för att vara folklig och stor, att slå ner på underhuggarna är ett tecken på detta. De försöker göra sig själva till ironiker och tittar på sig själva och undrar vad fan som hände på vägen. Ta av dig solglasögonen herr Berg, livet du beskriver är allt det du inte ville vara…

Medlem 2005-10-10 20:40
 

jag tror också på hånteorin, och jag njuter av tanken

Medlem 2005-10-10 20:42
 
Kommentera eller pinga (trackback).

Du kan använda: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Inloggning

Registrera dig