dagensskiva.com

48 timmar

Etikett

Sara-Wilson

2008-06-05

First Floor Power: Don't Back Down!
Don't Back Down! (album, cd) First Floor Power
Kal Ström
Recension
2008-06-05 13:00
2

Någonstans på ett svenskt torg ställer de upp. De höjer sina plakat och gör sig redo att tåga iväg. Demonstranterna har kanske inte samlat en så stor mängd människor, men tillräckligt för att bli omskrivna och tillräckligt intressanta för att någon ska lägga märke till att någon ur ledartrojkan brutit sig ur. Kanske trodde man […][...]

2007-02-08

Santa Maria: Santa Maria
Santa Maria (CD) Santa Maria
Maria Gustafsson
Recension
2007-02-08
14

Tvåtusensju börjar med en skur av intressanta popalbum. Ett av de jag hade hoppats mer på var Santa Maria. Santa Maria är Maria Eriksson från The Concretes och Heikki. Med intygelser om dansanta popstycken, vackra ballader och progressiva och intelligenta varianter av ordinär Stockholmspop släpptes i måndags den självbetitlade debuten. En titt i konvolutet avslöjar […][...]

2003-09-25

First Floor Power: Nerves
Nerves (album, cd) First Floor Power
Kal Ström
Recension
2003-09-25
19

Jag hade förberett mig på att såga ”Nerves”. Jag var så besviken. Igen. Jag var så säker på det att jag kände mig olycklig. Olycklig för att de till slut hade gått över gränsen. Den där gränsen de alltid balanserat på och alltid varit nära att tippa över på fel sida om. Gränsen som gett […][...]

2001-02-20

First Floor Power: There is hope
There is hope (CD) First Floor Power
Kal Ström
Recension
2001-02-20
15

Jag har ett ganska konstigt förhållande till ”There is hope”. När jag lyssnar går jag nämligen igenom skivan på jakt efter den där låten jag inte gillar. Jag brukar genast hoppa över första låten ”Ten pictures”, för den har jag älskat sen första gången jag hörde den. Går istället raskt på ”Heather”. Den har ju […][...]

2000-03-09

First Floor Power: We are the people
We are the people (ep, cd) First Floor Power
Kal Ström
Recension
2000-03-09
1

”We have a right to be here” sjunger Jenny Wilson tungt till en studsande synth och ett jagande komp i refrängen på ”We are the people”. Låten handlar inte om FFPs rätt till en plats på den svenska musikscenen, men för mig är det svårt att inte tänka på att det är det hon proklamerar. […][...]